Šio dalyko tikslai:

1. Supažindinti moksleivius su langų tipais ir joms keliamais reikalavimais..

2. Mokėti parinkti langų konstrukciją ir apskaičiuoti detalių matmenys. .

3. Mokėti gaminti langų detales.

4. Mokėti surinkti langą ir sumontuoti furnitūrą. .

Išmokęs dalyko „Langų gaminimas“ medžiagą mokinys įgis šias kompetencijas:

·      gebės projektuoti detales ir gaminus;

·      gebės braižyti eskizus ir brėžinius;

·      gebės parinkti reikiamą medienos rūšį ir kategoriją;

·      gebės įvertinti medienos apdirbimo operacijas, detalių jungimo būdus, tvirtinimo detales ir apdailos elementus;

·      gebės apskaičiuoti medžiagų kiekį;

·      gebės pagal gaminio paskirtį parinkti medienos apdirbimo priemones;

·      gebės skaityti brėžinius;

·      gebės parinkti gamybos technologiją;

·      gebės gaminti medienos gaminius pagal brėžinius;

·      gebės įvertinti gaminio eksploatacijos sąlygas;

·      gebės parinkti medieną;

·      gebės jungti detales įvairiais sujungimo būdais į mazgus ir gaminius, pritaikyti furnitūrą mediniams gaminiams;

·      gebės stiklinti;

·      gebės paruošti paviršius skaidriajai ir neskaidriajai apdailai.

Visa šio dalyko medžiaga skiriama nežymų protinį atsilikimą turintiems mokiniams.

Vidutinį protinį atsilikimą ir kompleksinę negalią turintiems mokiniams būdingas pažinimo veiklos nepakankamumas, todėl mokomąją medžiagą arba formuojamą įgūdį būtina suskaidyti į smulkius elementus (etapus) ir nuosekliai mokyti tų elementų. Supažindinant su langų gaminimu, moksleiviai mokomi netik gerai įsiklausyti į mokytojo kalbą, bet ir įsidėmėti kiekvienos demonstruojamos operacijos atlikimo eigą, išskirti technologinius ypatumus būdingus tam tikrai langų grupei. Priėjus prie gaminamų pavyzdžių ar mokomųjų pavyzdžių pakartoti operacijų atlikimo eigą, išskirti stakles iš 3-4 staklių tarpo, pademonstruoti tam tikromis staklėmis jų paruošimą darbui tam tikrai operacijai atlikti. Mokėti staliaus terminologija įvardinti operacijų bei staklių pavadinimus, žinoti jo paskirtį, mokėti apibūdinti keliais žodžiais, sakiniais ir t.t. kadangi mokymo tempas yra labai lėtas, svarbu fiksuoti pasiektus tarpinius, dalinius rezultatus. Šių rezultatų žinojimas svarbus, nes jis suteikia pasitenkinimą, tikėjimą moksleivio jėgomis, galimybėmis.

Langų gaminimo mokomi tik nežymų protinį atsilikimą turintiems mokiniai. Vidutinį protinį atsilikimą ir kompleksinę negalią turintis mokiniai šio įgūdžio mokomi kiekvienas individualiai ir tik su mokytojo pagalba. Šiuose darbuose didžiąją darbo dalį atlieka mokytojas, nes nesėkmės atveju moksleiviai greitai praranda pasitikėjimą savo jėgomis, o tuo pačiu ir norą siekti žinių.

Materialinė bazė:

·      praktinio mokymo dirbtuvės;

·      medžio apdirbimo įrankių spintelės;

·      teorinio mokymo kabinetas;

·      mokomosios vaizdinės priemonės;

·      praktinių ir teorijos pamokų konspektai;

·      gaminiams gaminti naudojamos žaliavos (klijai, lakas, dažai, vinys, medvarščiai ir kt.) bei medžiagos.